16 Eylül 2011 Cuma

Karamsarlık nedir ne değildir?


Bence karamsarlık;


Umutların içine eden şey! Bir nevi savunma psikolojisi; Karamsar olayım, kötü şeylere hazırlıklı kalayımcılık. Daha önce yaşananlar yüzünden geleceğe umutla bakamamak.



NE TÜR MANTIKSIZ DÜŞÜNCELER BENİ KARAMSAR, KÖTÜMSER YADA OLUMSUZ OLMAYA İTER?

  • Asla başarılı olamayacağım.
  • Hiç bir şeyi doğru yapamam.
  • İnsanlar asla değişmez.
  • Ne kadar değişmeye çalışırsam çalışayım farketmez, insanlar görmüyorlar.
  • Geçmiş tecrübelerimden biliyorum gelecek için ümitlenmenin hiç bir anlamı yok.
  • Ne kadar değişirsem değişeyim hiç bir zaman yeterli olmuyor.
  • Hayat daha kolay olmalı.
  • Hayat adil olmalı.
  • Yaşamda o kadar çok kötülük var ki, iyi bir şeyler olmasını nasıl bekleyebilirim ki?
  • Daha iyi bir yaşam için yapmam gereken çok iş var� Çok zor.
  • Yaşamın tamamı aldatmaca. Mutluluk, aşk yada başarı diye bir şey yok aslında.
  • Niye savaşayım ki? Nasılsa düzen hep aynı: zengin daha zengin olur, fakir ise daha fakir.
  • Yaşamda hiç bir şey garanti değil, ölümden başka; niye risk alıp hayatımı değiştireyim ki?
  • Niye başkaları değişmiyor? Niye hep değişmesi gereken kişi ben olmak zorundayım?
  • Niye yaşam benim için daha kolay olmuyor?
  • Bu şekilde olmamın sorumlusu ailemdir; hiç bir şey bu gerçeği değiştiremez.
  • Eğer risk alıp yaşamımı değiştirmeye kalkarsam sonuçta kaybeden gene ben olurum.
  • İnsanlar sadece bir şey istedikleri zaman bana iyi davranırlar.
  • Kimseye güvenme; Kimseye içini açma; asla risk alma ve her zaman kendine sakla.
  • Yaşamda, acı, keder ve ızdıraptan başka hiç bir şey yok.
  • Kaderim çizilmiş; Değiştirmem mümkün değil.
  • Genlerim, ailemden bana geçen huylar ve yetiştirilme koşullarım benim bu halde olmamın sebepleridir.
  • Bir kere düştün mü bir daha kalkamazsın.
  • Bütün insanların suratında maske var ve hiç kimseye güvenilmez � iyi bile görünseler.
  • İnsanların içinde iyilik olduğuna ve yaşamda değişmenin mümkün olduğuna inanmak enayiliktir.  
  • Geçmişte hep kötülük ile karşılaştım, niye gelecekte farklı olmasını bekleyeyim?
  • Eğer insanlar beni sevseydi ve destekleselerdi beni eleştirmez yada hatalarımı düzeltmezlerdi.
  • Her zaman aynı: elini uzatırsan tokat yersin.
  • Ne kadar iyi bir insan olmaya çalışırsam çalışayım işin sonunda hep aldatılan ben olurum.
  • Ben kimsem oyum, bunu değiştiremem.


 KARAMSAR, KÖTÜMSER YADA OLUMSUZLUĞU NASIL ENGELLERİM?

  • Ailem, arkadaşlarım ve diğer insanlar ile davranışlarımı inceleyebilir ve bu davranışların yaşamımda ki etkilerini tespit edebilirim.
  • Olumsuz davranışlarımın bana zararı olduğunu kabullenebilirim.
  • Olumsuz yaklaşımıma yol açan duyguları belirleyebilir ve esas sorunumun kaynağını keşfedebilirim.
  • Olumsuz davranışlarımdan dolayı duygusal olarak acı cektiğimi görebilirim.
  • Davranışlarımın başkaları üzerinde ki etkilerini gözlemleyebilirim.
  • Bu davranışların başkaları ile sağlıklı ilişkiler kurmama nasıl engel olduğunu anlayabilirim.
  • Olumsuzluğumun ardında yatan mantıksız ve geçersiz düşünceleri tespit edebilirim.
  • Olumsuz düşünceler yerine mantıklı alternatifler geliştirebilirim.
  • Olumsuzluğumun temelinde çözümlenmemiş bir öfkenin yattığını keşfedip bu öfkeden kurtulmak için çaba sarfetmeye başlayabilirim.
  • Kendi kendime yarattığım olumsuz düşüncelerin farkına varabilir ve bu kısır döngüden çıkmak için çaba sarfedebilirim.
  • Kendimle ilgili görüşümü ve kendime söylediklerimi değiştirebilirim.
  • Başkalarından beklemek yerine kendime daha çok önem vermeye, onaylamaya başlayabilir ve kendimi kabul etmeyi öğrenebilirim.  
  • Kendimi neşelendirmek için çaba sarfedebilirim.
  • Başkalarının sözleri ve davranışları ile beni üzmesine yada olumsuzluğa itmesine izin vermeyebilir ve bu davranışları göz ardı etmeyi öğrenebilirim.
  • Hata yapmam için kendime izin verebilir ve bunun insancıl bir olay olduğunu kabul edebilirim.
  • Hayatın yaşamaya değer olduğu ve hayatımın kontrolünü ele alarak fark yaratabileceğim fikrine açık olabilirim. 
  • Tembelliğimi ve inatçılığımı azaltacağıma dair kendi kendime söz verebilirim.
  • İşe kendime olan güvenimi geri kazanmaya çalışarak başlayabilirim.


Hiç yorum yok: